• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Liever bellen of schrijven naar de klantenservice?

Home / Klantenservice artikelen / Liever bellen of schrijven naar de klantenservice?

Het is verstandig om uw klantenservice altijd op verschillende manieren aan te bieden. Er is immers een groep mensen die liever belt en ook een groep die liever een e-mail stuurt. Daar komen de laatste jaren nog twee belangrijke groepen bij. WhatsApp is een populaire manier om uw klanten te woord te staan. Daarnaast zijn er ook steeds meer mensen die via sociale media contact zoeken met manier kan kiezen die bij hem of haar past dan is de kans aanwezig dat de ergernis van de klant al een stuk minder is op het moment dat hij zijn vraag of klacht bij u kenbaar maakt.
Liever bellen of schrijven naar de klantenservice

Zorg voor een adequate afhandeling

De wijze waarop iemand contact zoekt met de klantenservice geeft ook een indicatie over de afhandelingstijd. Iemand die een bericht stuurt via WhatsApp of Facebook Messenger verwacht meestal binnen enkele uren of liefst nog eerder een reactie. Wanneer u deze manieren aanbiedt om met uw klanten in contact te komen dan is het dus belangrijk dat u de responsetijd kort houdt. Dat wil niet zeggen dat er ook meteen een antwoord op de vraag of klacht moet komen. Natuurlijk moet een bedrijf ook nu de gelegenheid krijgen om een zaak uit te zoeken als dat nodig is. Maar geef wel een reactie dat het bericht is ontvangen en wat de volgende stap zal zijn. Dat geldt ook als een klant telefonisch contact opneemt. Ook dan is het klantvriendelijk om een procedure af te spreken als een vraag of probleem niet meteen kan worden opgelost. E-mail is eigenlijk een soort tussenvorm. Op een mail hoeft u in principe niet binnen een uur te reageren. Dat kan eventueel ook de volgende dag. Het is wel klantvriendelijk om een ontvangstbevestiging te sturen. Dit kan vaak automatisch door het mailprogramma worden gedaan. Zet in deze zogenaamde ‘auto reply’ dat het bericht is ontvangen en op welke termijn de klant een reactie kan verwachten.

Brieven schrijven gebeurt nog maar zelden

Wanneer iemand een brief op papier stuurt, dan moet hij er rekening mee houden dat het wel even kan duren voordat er antwoord komt. Het schrijven en versturen van een brief kost nu eenmaal de nodige tijd. Deze manier van contact zoeken is eigenlijk niet meer van deze tijd. Dit gebeurt alleen nog als mensen een serieus conflict hebben met een bedrijf. Als er al een brief wordt gestuurd dan is het vaak een aangetekende brief omdat er al het nodige aan vooraf is gegaan. Wanneer een klant een brief stuurt vanwege een slepende kwestie is het zaak hier snel op te reageren, want anders kan het wel eens gebeuren dat het uit de hand loopt en dat er een rechtszaak wordt gestart of een consumentenprogramma wordt ingeschakeld.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Onderzoek regelmatig het functioneren van uw klantenservice

Onderzoek regelmatig het functioneren van uw klantenservice

Als uw bedrijf een klantenservice heeft is het aan te raden hier met enige regelmaat onderzoek naar te doen. Laat uw medewerkers het aantal telefoontjes turven, zodat u kunt zien wanneer het druk is bij uw klantenservice. Misschien kunt u schuiven met de uren van de medewerkers of misschien moet er een vacature uit voor […]

Wat is de juiste aanpak bij notoire klagers?

Wat is de juiste aanpak bij notoire klagers?

Ieder bedrijf kent ze wel: Klanten, of soms zijn het niet eens echte klanten, die de klantenservice maar blijven lastigvallen met onredelijke vragen, eisen of gewoon irritante telefoontjes. En wat u als bedrijf ook doet, het is nooit goed en de ene klacht is nog niet opgelost of de volgende dient zich alweer aan. Er […]

Het belang van een FAQ pagina op uw website

Het belang van  een FAQ pagina op uw website

Natuurlijk staat uw klantenservice team altijd klaar voor bellende of e-mailende klanten. Maar u kunt deze medewerkers veel werk uit handen nemen door uw website te voorzien van een pagina met veel gestelde vragen, ook wel FAQ (Frequently Asked Questions) genoemd. Door zo’n pagina op uw website te hebben en deze ook nog eens gemakkelijk […]

Hoe gaat u om met negatieve berichten op sociale media?

Hoe gaat u om met negatieve berichten op sociale media?

Vrijwel ieder bedrijf heeft tegenwoordig een pagina op Facebook of Instagram of een Twitteraccount of misschien wel alle drie. Maar dit maakt het leggen van contact wel erg laagdrempelig. Mensen kunnen anoniem als ze dat willen een bericht plaatsen en daarmee het bedrijf in en kwaad daglicht proberen te zetten. Vaak zijn klachten die op […]

Moet mijn klantenservice bereikbaar zijn tijdens feestdagen

Moet mijn klantenservice bereikbaar zijn tijdens feestdagen

Veel bedrijven zijn gesloten tijdens feestdagen zoals Kerst, Nieuwjaarsdag en Pasen. Maar steeds meer bedrijven besluiten om tijdens dit soort dagen toch bereikbaar te zijn voor hun klanten. Het hangt daarbij vaak van de aard van het bedrijf af of dit nodig is of niet. Als u een meubelzaak heeft dan wilt u natuurlijk open […]

Hoe gaat uw bedrijf om met klachten op Klacht.nl?

Hoe gaat uw bedrijf om met klachten op Klacht.nl?

Als er online over uw bedrijf geklaagd wordt kan dat vervelende gevolgen hebben voor uw bedrijf. Terecht of onterecht, 1 klacht kan soms al voldoende zijn om uw reputatie grote schade toe te brengen. De klacht blijft namelijk altijd vindbaar via Google, ook al is het incident inmiddels tien jaar of langer geleden. Het is […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl