VGZ

VGZ is een particuliere ziektekostenverzekeraar die door ziekenfondsen is opgericht. Het hoofdkantoor is te vinden in Arnhem en VGZ heeft vestigingen in Alkmaar, Eindhoven en Gorinchem. VGZ heeft ongeveer 4 miljoen verzekerden in Nederland die allemaal goed geholpen moeten kunnen worden als het gaat om informatie of problemen met uw zorgverzekering of declaraties.

De VGZ klantenservice pagina is in verband met de extreme drukte tijdens het overstapseizoen speciaal ingericht om snel antwoord te vinden op al uw vragen. Zo kunt u naar uw vraag zoeken via een zoekbalk die u toegang geeft tot een database met informatie over de meest gestelde vragen. Als u een declaratie of wijziging wilt doorgeven dan kunt u dit ook eenvoudig via de knoppen op de service en contactpagina regelen. 

Lukt het online niet om het antwoord op uw vraag te vinden, dan kunt u chatten of bellen met een medewerker van VGZ. Als u chat met VGZ dan kunt u uw vraag eerst aan chatbot Sam stellen. Als Sam het antwoord op uw vraag niet weet dan wordt u doorverbonden met een medewerker. Om te bellen met VGZ kunt u bellen naar onderstaand telefoonnummer. Op de contact en service pagina laat VGZ u zien wat de verwachte drukte per dag op de telefoonlijn is. 

Telefoonnummers VGZ klantenservice

De klantenservice van VGZ is voor verschillende problemen op verschillende tijdstippen geopend. Als u spoedeisende hulp nodig heeft in het buitenland dan is het belangrijk dat u snel geholpen wordt door de juiste afdeling. Voor vragen over uw zorgverzekering, vergoedingen of betalingen geldt uiteraard hetzelfde. Om deze reden heeft VGZ verschillende telefoonnummers voor verschillende situaties. 

Vragen over zorgverzekeringen, vergoedingen en betalingen
Bel naar telefoonnummer 0900-8490 (gebruikelijke belkosten)
Belt u vanuit het buitenland, bel dan naar telefoonnummer: +31 24 32 97 641

Spoedeisende zorg in het buitenland
Bel direct met de VGZ Alarmcentrale: +31 40 297 55 50

Vragen over het VGZ Gemeentepakket
Bel naar telefoonnummer 0900-7799771 (gebruikelijke belkosten)

Vragen over het PGB
Bel naar telefoonnummer 088-1311671 (gebruikelijke belkosten)

Vragen over wachtlijstbemiddeling, mantelzorg of een second opinion
Bel naar telefoonnummer 088-1311611 (gebruikelijke belkosten)

Openingstijden VGZ klantenservice

De klantenservice van VGZ is verdeeld over een aantal afdelingen zodat u als klant op de juiste manier door de klantenservice geholpen kunt worden. De klantenservice van VGZ staat van maandag tot en met zaterdag voor u klaar. Dit geldt niet voor de alarmcentrale. De alarmcentrale is namelijk 7 dagen per week, 24 uur per dag geopend om u zo goed mogelijk te kunnen helpen als u bijvoorbeeld acute zorg in het buitenland nodig heeft. 

Vragen over zorgverzekeringen, vergoedingen en betalingen

De klantenservice van VGZ is voor vragen over zorgverzekeringen, vergoedingen, declaraties en betalingen telefonisch bereikbaar van 08:00 tot 20:00 op werkdagen. Op zaterdag is klantenservice geopend van 09:00 – 13:00. 

Spoedeisende zorg in het buitenland 

De alarmcentrale van VGZ is voor spoedeisende zorg in het buitenland 24 uur per dag en 7 dagen per week geopend. 

Vragen over het VGZ Gemeentepakket 

De klantenservice van VGZ beantwoord al uw vragen over het VGZ Gemeentepakket graag tussen 08:30 en 17:00 op werkdagen. 

Vragen over het PGB 

Voor vragen over het persoonsgebonden budget kunt u met de klantenservice bellen van 08:30 tot 17:00 op werkdagen. 

Vragen over wachtlijstbemiddeling, mantelzorg of een second opinion

Voor vragen over wachtlijstbemiddeling, mantelzorg of een second opinion kunt u met de klantenservice bellen van 08:30 tot 17:00 op werkdagen.

Als u buiten openingstijden op zoek bent naar antwoorden op uw vraag dan kunt u 24 uur per dag chatten via de chatknop op de website van VGZ. U praat in eerste instantie met een chatbot die in de meeste gevallen antwoord kan geven op uw vragen. Is dit niet het geval dan wordt u doorverbonden met een medewerker.

Overig contactmogelijkheden

Als u liever niet belt of chat dan kunt u ervoor kiezen om een brief te sturen naar de postbus van VGZ. Voor het indienen van een klacht en het uploaden van documenten heeft de website aparte pagina’s ingericht. Het uploaden van een document kunt u doen via een contactformulier en als u een klacht wilt indienen dan kunt u dit per telefoon of per klachtenformulier doen. 

Afwijkingen tijdens de lockdown

De lockdown heeft de deuren van VGZ niet doen sluiten maar het is wel bovengemiddeld druk. VGZ laat om deze reden de verwachte drukte aan de telefoon per uur per dag zien op de website. Zo kunt u zelf bepalen hoe u het liefst contact maakt met de klantenservice van VGZ.

2 gedachten over “VGZ”

  1. Was niet zo best, daar de eergisteren beloofde email met formalier voor teruggave van teveel betaalde premie nog steeds niet is! De dame ( Tamara ) beloofde mij dat gelijk te doen. Ik heb ook nog mijn emailadres gegeven, daar jullie dat niet hebben volgens haar. Ook mijn banknummer niet. ??????
    .
    In de brief van 8 januari staat, dat ik de teveel betaalde premie groot 122,95 zo snel mogelijk terug gestort zou krijgen, maar is niet gebeurt. Het bedrag klopt ook niet, moet 124,45.

    Wacht op reactie. Groet J.J. Meijboom

  2. Geen e-mail adres, en slechte en onvriendelijke verzekeraar..
    Slechte informaties, slechte vergoedingen aan klanten van zorgverleners declaraties….

Plaats een reactie