• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Kan een bedrijf nog zonder klantenservice?

Home / Klantenservice artikelen / Kan een bedrijf nog zonder klantenservice?

Eigenlijk heeft vrijwel ieder bedrijf dat landelijk bekend is een klantenservice. Zeker in deze tijd waarin mensen op verschillende manieren willen kunnen communiceren is het belangrijk om goed bereikbaar te zijn, het liefst op verschillende manieren. Een klantenservice hebben is dan ook erg belangrijk. Als u als bedrijf niet bereikbaar bent als klanten vragen of klachten hebben leidt dat gegarandeerd tot negatieve publiciteit. Vooral berichten op sociale media zoals Facebook en Twitter kunnen zich razendsnel verspreiden en kunnen uw bedrijf op die manier flinke schade toebrengen.

Kan een bedrijf nog zonder klantenservice?

Kan ik volstaan met een online klantenservice?

Hoewel een bepaalde groep klanten het vervelend zal vinden als u niet telefonisch bereikbaar bent, kunt u in principe volstaan met een klantenservice die bijvoorbeeld alleen per e-mail of online chat te bereiken is. Zorg er dan wel voor dat mensen die contact zoeken binnen een redelijke termijn een reactie krijgen. Hoe snel u reageert kunt u zelf bepalen, maar op een bericht dat bijvoorbeeld via Facebook Messenger is verstuurd verwachten mensen doorgaans binnen enkele uren tot hooguit de volgende dag een reactie. Als u werkt met een online chat is het belangrijk om, als op de website wordt aangegeven dat uw bedrijf online is, zo snel mogelijk te reageren. Natuurlijk hoeft u niet 24/7 via chat bereikbaar te zijn, u kunt berichten door laten sturen naar een e-mailadres indien gewenst.

Hoe zwaar moet de klantenservice worden opgetuigd?

Een landelijk bekend bedrijf met miljoenen klanten per jaar heeft natuurlijk een grotere klantenservice nodig dan een online webshop die per week 10 bestellingen krijgt. U kunt in het laatste geval volstaan met het vermelden van uw e-mailadres waar mensen een bericht naartoe kunnen sturen als ze vragen of klachten hebben. In geval van een groot bedrijf is het noodzakelijk om goed bereikbaar te zijn en de capaciteit af te stemmen op het gemiddeld aantal klantcontacten per dag. Als u internationaal opereert houd er dan rekening mee dat u met verschillende tijdzones te maken heeft.

Goede monitoring kan u veel winst opleveren

Een goede monitoring van de klantenservice als het gaat om het aantal contacten en het soort contacten kan u veel voordeel brengen. Zo kunt u bijvoorbeeld vragen die vaak gesteld worden ook op uw website beantwoorden op een FAQ pagina. Dit kan een flink aantal telefoontjes schelen. Als er vaak dezelfde klachten binnenkomen, bijvoorbeeld over de kwaliteit van de producten of de levertijd, dan kunt u daar natuurlijk op inspelen door hierin verbetering aan te brengen. Ook daarvoor kan het nuttig zijn om de vinger aan de pols te houden als het gaat om de contacten met de klantenservice van uw bedrijf.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Klachtenafhandeling van ongewenste telefoontjes

Klachtenafhandeling van ongewenste telefoontjes

Het Bel-me-niet register is er niet voor niets. Hierin staan telefoonnummers van mensen die niet willen worden lastiggevallen met telefonische verkoop. Het begrip “telefonische verkoop” gaat verder dan het simpelweg aanbieden van een product. Ook als u iemand een abonnement wilt aanbieden of donateur wilt maken van een goed doel mag u in principe niet […]

De sociale functie van de klantenservice

De sociale functie van de klantenservice

Medewerkers van de klantenservice hebben vaak ongewild een sociale functie. Er zijn mensen die de klantenservice bellen, niet omdat ze specifiek een vraag of probleem hebben met het desbetreffende bedrijf, maar omdat ze eenzaam zijn of aandacht willen vragen voor een probleem waar ze mee te maken hebben. Het is belangrijk om als medewerker van […]

Wat doet uw klantenservice naar aanleiding van het Corona virus?

Wat doet uw klantenservice naar aanleiding van het Corona virus?

De uitbraak van het Corona virus eind 2019 en zijn oversteek naar Europa in februari heeft nogal wat  teweeg gebracht. Veel bedrijven maken zich zorgen. Niet alleen over hun omzet die daalt, maar ook over de inzetbaarheid van personeel. Want als u nu een grote klantenservice heeft met tientallen lijnen, hoe moet die draaiend worden […]

Mag een medewerker van de telefonische klantenservice een accent hebben?

Mag een medewerker van de telefonische klantenservice een accent hebben?

In Nederland worden verschillende dialecten gesproken. Van Gronings tot Zeeuws en van Twents tot Limburgs. Als je als medewerker van de klantenservice aan de telefoon zit is het natuurlijk wel belangrijk dat iedereen je goed kan verstaan. Daarom is het aan te raden bij de werving van personeel uw keuze te laten vallen op medewerkers […]

Hoe regelt u de klantenservice via Twitter?

Hoe regelt u de klantenservice via Twitter?

Steeds meer bedrijven bieden verschillende opties aan hun klanten aan om de klantenservice te benaderen. De huidige jongere generatie is niet meer van het bellen. Velen hebben op hun mobiele telefoon slechts een beperkt aantal belminuten omdat alle contacten via andere kanalen worden gelegd. Denk aan WhatsApp, waar ook mee gebeld kan worden, en diensten […]

5 tips voor goed klantcontact aan de telefoon

5 tips voor goed klantcontact aan de telefoon

Telefonisch contact met klanten is één van de meest directe manieren van communiceren. Met deze 5 tips kunt u ervoor zorgen dat deze gesprekken positief verlopen en de beller het idee heeft dat er serieus naar hem is geluisterd. 1. Zo neemt u de telefoon op Als u de telefoon opneemt, zorg dan dat u […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl