• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Hoe optimaliseer ik mijn klantenservice?

Home / Klantenservice artikelen / Hoe optimaliseer ik mijn klantenservice?

Als uw bedrijf een klantenservice heeft, en welk bedrijf heeft die nu niet, dan is het zaak om ervoor te zorgen dat de klantenservice optimaal bereikbaar is voor uw klanten. Dat wil niet zeggen dat u dag en nacht bereikbaar moet zijn. De meeste mensen hebben er wel begrip voor dat ze de klantenservice van een online warenhuis niet ’s nachts om 3 uur kunnen bellen. Maar het is wel handig om te weten wanneer uw klanten doorgaans online zijn. Dat ziet u bijvoorbeeld aan het aantal bestellingen dat wordt gedaan en wanneer dat gebeurt. Als blijkt dat uw klanten vooral ’s avonds op uw website komen dan is het misschien te overwegen om uw klantenservice in de avonduren te bemensen en de openingstijden op andere momenten aan te passen.

Hoe optimaliseer ik mijn klantenservice?

Altijd bereikbaar via de live chat

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om een live chat op hun website aan te bieden. Het grote voordeel daarvan is dat uw klanten u terwijl ze op uw website zijn meteen een vraag kunnen stellen. Ze zien meteen of de chat online is en of er dus iemand bereikbaar is. Als de live chat online is, krijgen ze eerder antwoord op hun vraag dan wanneer ze een e-mail sturen en ze hoeven niet te gaan bellen en mogelijk in de wacht staan. Veel mensen vinden dat erg prettig. En dan zijn er nog mensen die een telefoonfobie hebben. Ja, dat bestaat echt. Er zijn mensen die bellen heel spannend vinden. Die kunt u tegemoet komen door een live chat aan te bieden. Daarvan is de drempel namelijk lager dan van een gesprek moeten voeren. Mensen kunnen langer nadenken over hun reactie en dat is voor een bepaalde groep een geruststelling.

Doe af en toe een onderzoek naar de klanttevredenheid

Het is heel eenvoudig om online een enquête aan te maken om de klanttevredenheid te onderzoeken. Deze kunt u gebruiken om te onderzoeken of uw klanten tevreden zijn over de service van de klantenservice. U kunt de vragenlijst mailen naar klanten die recent contact gehad hebben met uw klantenservice om hun ervaringen te peilen. Let er op dat u deze vragenlijst ook stuurt naar klanten die minder tevreden waren, zo krijgt u immers een beter beeld van de service die u verleent met de klantenservice. Kritiek is misschien niet leuk maar u kunt er misschien wel verbeteringen uit halen om deze in de toekomst te voorkomen.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Zo gebruikt u de online chat op uw website optimaal

Zo gebruikt u de online chat op uw website optimaal

Steeds meer bedrijven stappen over van telefonische klantenservice naar contact met hun klanten via een online chat. Er zijn klanten die dit niet prettig vinden, maar als u ervoor zorgt dat iemand die een bericht stuurt snel geholpen wordt dan is de kans groot dat uw klanten hun mening snel bijstellen. De maatschappij verandert, vooral […]

Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer

Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer

Een chatbot is een prima aanvulling op persoonlijk contact met uw klanten. Via een chatbot kunnen simpele vragen worden beantwoord, waardoor uw klant niet aan de telefoon hoeft te wachten en u geen personeel hoeft in te zetten om deze klanten te woord te staan. Een chatbot kan vragen beantwoorden als “wat zijn de openingstijden […]

Wat u zeker niet tegen een boze klant moet zeggen

Wat u zeker niet tegen een boze klant moet zeggen

De klantenservice krijgt soms te maken met boze klanten. Dat is niet leuk, maar soms is het niet e voorkomen. Soms is een klant terecht boos, soms ook niet. Het is zaak om in ieder geval altijd professioneel te blijven. Een medewerker die vrolijk terug gaat schelden maakt niet bepaald een vakbekwame indruk. Als de […]

Mag een medewerker van de telefonische klantenservice een accent hebben?

Mag een medewerker van de telefonische klantenservice een accent hebben?

In Nederland worden verschillende dialecten gesproken. Van Gronings tot Zeeuws en van Twents tot Limburgs. Als je als medewerker van de klantenservice aan de telefoon zit is het natuurlijk wel belangrijk dat iedereen je goed kan verstaan. Daarom is het aan te raden bij de werving van personeel uw keuze te laten vallen op medewerkers […]

Hoe help ik mijn klanten optimaal tijdens de coronacrisis?

Hoe help ik mijn klanten optimaal tijdens de coronacrisis?

De coronacrisis die vanaf half maart 2020 Nederland in zijn greep kreeg, heeft grote invloed op het functioneren van veel bedrijven. Het kan zijn dat u werkzaam bent in een sector die noodgedwongen zijn dienstverlening moet staken, bijvoorbeeld omdat het een ‘contactberoep’ betreft. Maar ook als u wel open kunt blijven krijgt u onherroepelijk met […]

Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Bedrijven kiezen er om verschillende redenen voor om gesprekken van de klantenservice op te nemen. Dit mag, mits aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. Een particulier mag zonder kennisgeving vooraf een gesprek opnemen, maar bedrijven moeten dit altijd melden. De meeste bedrijven kiezen ervoor om hun inkomende gesprekken te laten beantwoorden door een automatische melding voordat […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl