• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Hoe maakt u het weer goed met een boze klant?

Home / Klantenservice artikelen / Hoe maakt u het weer goed met een boze klant?

Het kan gebeuren dat een klant uw klantenservice belt en dat de situatie hopeloos uit de hand loopt. Zo kan er enorme ruzie ontstaan over een punt dat wellicht snel en gemakkelijk opgelost had kunnen worden. Soms kiest een medewerker de verkeerde aanpak en valt dat niet meer terug te draaien. De klant is woedend en dreigt met van alles, de rechter, internet, consumentenprogramma’s op televisie en ga zo maar door. Hoe kunt u dit oplossen zonder dat het nog verder uit de hand loopt?

Hoe maakt u het weer goed met een boze klant?

Ga geen discussies online aan

Gouden regel is om online geen discussies aan te gaan. Anderzijds is het ook niet verstandig om een bericht op uw Facebookpagina van een boze klant te verwijderen. Hiermee zou u de indruk kunnen wekken het probleem niet te willen oplossen maar in de doofpot te willen stoppen. Laat het bericht dus staan en volsta met een reactie dat u dit probleem graag met de klant oplost maar hier in dit topic niet verder op in wilt gaan. Zorg er dan wel voor dat het probleem daadwerkelijk wordt opgelost. Doet u dat niet dan zal dit resulteren in nog meer negatieve publiciteit. Als de klant echt ongelijk heeft of onredelijk is, leg dit dan wel online uit. Doe dit rustig en uiteraard in correcte bewoordingen. Benader het probleem serieus. Een kwinkslag is in de meeste gevallen niet op zijn plaats omdat de klant en ‘meelezers’ dan vaak alleen nog maar bozer worden.

Tolereer gen laster en smaad

Als een klant ergens boos over is betekent dat nog niet dat hij zich schuldig mag maken aan laster en smaad. Als een boze consument pertinente onwaarheden op het internet plaatst of deelt met bijvoorbeeld een consumentenprogramma dan kunt u daar uiteraard maatregelen tegen nemen. In ernstige gevallen is het raadzaam hiervoor juridische bijstand in te schakelen. Zo voorkomt u rechtstreekse confrontatie en dit zorgt er vaak wel voor dat dit soort beweringen worden teruggenomen. Doe goed onderzoek of de beweringen inderdaad onjuist zijn voordat u stappen onderneemt zodat u zeker weet dat u in uw recht staat.

Laat een tussenpersoon de kwestie oplossen

Als een conflict met een klant uit de hand is gelopen is het vaak een goed idee om een mediator in te schakelen. Deze hoort beide partijen en kan een voorstel doen dat beiden acceptabel vinden. Zo voorkomt u mogelijk een gang naar de rechter. In zo’n geval wat water bij de wijn doen kan nooit kwaad. Hier heeft u vaak meer aan dan tot het uiterste te gaan, ook al vindt u dat u volledig in uw recht staat.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Wat kunt u doen als uw klantenservice negatief in het nieuws komt?

Wat kunt u doen als uw klantenservice negatief in het nieuws komt?

Vandaag de dag is negatieve publiciteit over uw bedrijf soms in een minuut online gezet. Iedereen kan immers op sociale media een bericht plaatsen waarin ze hun gal spuwen over uw bedrijf of over uw klantenservice. Als u een dergelijk bericht tegenkomt op Facebook, Twitter of Instagram is he zaak om hier weloverwogen op te […]

Hoe help ik mijn klanten optimaal tijdens de coronacrisis?

Hoe help ik mijn klanten optimaal tijdens de coronacrisis?

De coronacrisis die vanaf half maart 2020 Nederland in zijn greep kreeg, heeft grote invloed op het functioneren van veel bedrijven. Het kan zijn dat u werkzaam bent in een sector die noodgedwongen zijn dienstverlening moet staken, bijvoorbeeld omdat het een ‘contactberoep’ betreft. Maar ook als u wel open kunt blijven krijgt u onherroepelijk met […]

Een goede klantenservice begint met een goed voice respons systeem

Een goede klantenservice begint met een goed voice respons systeem

Veel mensen hebben een hekel aan een keuzemenu als ze de klantenservice van een bedrijf bellen. Maar als u dit systeem goed inricht kan het zeker helpen de binnenkomende telefoontjes goed te stroomlijnen. Het is dan ook belangrijk om hier goed over na te denken. Maak voordat u berichten gaat inspreken een schema van de […]

Hoe gaat uw bedrijf om met klachten op Klacht.nl?

Hoe gaat uw bedrijf om met klachten op Klacht.nl?

Als er online over uw bedrijf geklaagd wordt kan dat vervelende gevolgen hebben voor uw bedrijf. Terecht of onterecht, 1 klacht kan soms al voldoende zijn om uw reputatie grote schade toe te brengen. De klacht blijft namelijk altijd vindbaar via Google, ook al is het incident inmiddels tien jaar of langer geleden. Het is […]

Hoe ver gaat de beleefdheid van de klantenservice?

Hoe ver gaat de beleefdheid van de klantenservice?

Natuurlijk geldt het gezegde “de klant is koning”. Maar moet de klant altijd zijn zin krijgen of zijn er grenzen. Natuurlijk instrueert u uw klantenservice medewerkers dat zij altijd beleefd en behulpzaam moeten zijn als ze klanten te woord staan. Maar wat als die klant zodra hij verbinding heeft met een medewerker meteen begint te […]

Tot op welke hoogte is de klant koning?

Tot op welke hoogte is de klant koning?

De klant is koning, luidt het gezegde. Maar sommige klanten verdienen die titel zeker niet. Mensen worden steeds mondiger, vinden al vrij snel dat ze in hun recht staan. Maar dat is natuurlijk lang niet altijd zo. Het is daarom als bedrijf belangrijk dat er duidelijke afspraken zijn in hoeverre klanten tegemoet gekomen worden als […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl