• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Hoe gaat u om met notoire klagers?

Home / Klantenservice artikelen / Hoe gaat u om met notoire klagers?

Ieder bedrijf kent ze wel: De notoire klagers. Van die mensen die al aan hun stem worden herkend als ze bellen nog voordat ze hun naam hebben genoemd. Klanten waarvoor u niets goed kunt doen en die u alleen maar bellen omdat ze dat “leuk” vinden. Ze hebben vaak klachten waarvan ze zelf ook wel weten dat het bedrijf dat ze bellen er niets aan kan doen. Maar het is gewoon leuk om te klagen en te zien of het lukt om een medewerker op de kast te krijgen. Is hier wat aan te doen?
Hoe gaat u om met notoire klagers

Stem het beleid af met de medewerkers

Heeft uw bedrijf of instelling te maken met een notoire klager, stem dan met de medewerkers die hem of haar mogelijk aan de telefoon kunnen krijgen af wat het beleid is. Zo kan het niet gebeuren dat de klager medewerkers tegen elkaar uitspeelt. Of dat hij alleen op dinsdag belt omdat hij weet dat er dan iemand aan de telefoon staat die hem eindeloos te woord staat. Het is vaak een goede tactiek om de klacht te noteren en tegen de beller te zeggen dat u dit met een leidinggevende moet bespreken en dat de klant vervolgens een reactie krijgt. Zo voorkomt u ellenlange discussies en dat de klager u mogelijk een uitspraak of toezegging ontlokt. Sommige van deze klagers hebben de gewoonte om telefoongesprekken op te nemen dus wees altijd op uw hoede met wat er wordt gezegd.

Kan ik een klant verbieden om nog te bellen?

Het is erg lastig om een klant te verbieden om nog contact op te nemen met de klantenservice. Dit kan eigenlijk alleen als iemand zich onbeleefd heeft gedragen, een medewerker heeft uitgescholden of bedreigd of iets dergelijks. Dan kan een contactverbod worden opgelegd, dit moet dan wel schriftelijk aan de klager kenbaar worden gemaakt. Is er geen sprake van dergelijk gedrag dan moet u heel voorzichtig zijn met het ontzeggen van het contact want anders loopt u de kans dat als dit aan een rechter wordt voorgelegd u in het ongelijk wordt gesteld. Klagers zijn vaak ook mensen die voor het minste geringste hun rechtsbijstandsverzekering inschakelen. En aangezien ook bij de rechtsbijstand deze klant waarschijnlijk zeer vasthoudend is, is de kans groot dat hij zijn zin krijgt in zijn eis om een rechtszaak.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Klantenservice via de live chat

Klantenservice via de live chat

Steeds meer bedrijven bieden op hun website de mogelijkheid om via live chat contact te hebben met de klantenservice. Reuze handig natuurlijk als een klant bezig is met een bestelling en een vraag heeft over een product of over het bestelproces. Onderzoek toont aan dat als een bedrijf de mogelijkheid heeft om via live chat […]

De sociale functie van de klantenservice

De sociale functie van de klantenservice

Medewerkers van de klantenservice hebben vaak ongewild een sociale functie. Er zijn mensen die de klantenservice bellen, niet omdat ze specifiek een vraag of probleem hebben met het desbetreffende bedrijf, maar omdat ze eenzaam zijn of aandacht willen vragen voor een probleem waar ze mee te maken hebben. Het is belangrijk om als medewerker van […]

Wat is een acceptabele responstijd voor de klantenservice?

Wat is een acceptabele responstijd voor de klantenservice?

Wanneer iemand vandaag de dag contact zoekt met de klantenservice van een bedrijf, dan verwachten ze eigenlijk per omgaande antwoord. Natuurlijk hoeft u daar niet aan te voldoen. Maar een responstijd van 14 dagen is ook niet meer van deze tijd. Als u niet binnen 24 uur op een bericht kunt reageren is het goed […]

Wat zijn de risico’s van het uitbesteden van de klantenservice?

Wat zijn de risico’s van het uitbesteden van de klantenservice?

Het is als bedrijf mogelijk om uw klantenservice uit te besteden aan een callcenter. Het voordeel daarvan is dat de continuïteit beter is  gewaarborgd en u ruimere openingstijden kunt aanbieden aan uw klanten. U hoeft immers niet zelf voor de bezetting van de klantenservice te zorgen. Als u niet heel veel telefoontjes of chatverzoeken krijgt […]

Wat doet uw klantenservice naar aanleiding van het Corona virus?

Wat doet uw klantenservice naar aanleiding van het Corona virus?

De uitbraak van het Corona virus eind 2019 en zijn oversteek naar Europa in februari heeft nogal wat  teweeg gebracht. Veel bedrijven maken zich zorgen. Niet alleen over hun omzet die daalt, maar ook over de inzetbaarheid van personeel. Want als u nu een grote klantenservice heeft met tientallen lijnen, hoe moet die draaiend worden […]

De klantenservice medewerker is soms net een sociaal werker

De klantenservice medewerker is soms net een sociaal werker

Iedere instantie maakt het mee: mensen die de klantenservice bellen met een heel andere reden dan een vraag of klacht over de producten of diensten van het desbetreffende bedrijf. De voornaamste reden is dat de beller een luisterend oor zoekt of zelfs een schreeuw om hulp wil uiten. De vraag is alleen: Hoe herkent een […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl