• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Hoe erg is een negatieve review op het internet?

Home / Klantenservice artikelen / Hoe erg is een negatieve review op het internet?

Veel bedrijven zijn er huiverig voor: Een negatieve review op het internet. Eind 2019 bleek dat veel bezorgrestaurants negatieve reviews dusdanig vervelend vinden dat ze er alles aan doen om dit te voorkomen. Een klant die niet tevreden was en dit op bij Thuisbezorgd meldt wordt meteen gebeld met een aanbod voor korting of zelfs een gratis maaltijd als die negatieve review maar kan worden verwijderd. Hierover kwamen de nodige klachten, want een bedrijf dat geen negatieve opmerkingen duldt is natuurlijk niet eerlijk. Hoeveel kwaad kan het als een klant kritiek heeft op uw dienstverlening?

Hoe erg is een negatieve review op het internet?

Veel klachten betekent vrijwel altijd omzetschade

Als er over uw bedrijf veel online geklaagd wordt dan betekent dat vrijwel altijd dat u dit merkt in een lagere omzet. Mensen gaan nu eenmaal zoeken naar reviews. Zeker als ze zelf ergens ontevreden over zijn of als ze een grotere aanschaf willen doen. Het is dus zaak om slechte kritieken te voorkomen. Maar als ze er wel zijn zult u daar ook mee moeten dealen. Het enige wat u dan kunt doen is ervoor zorgen dat de opinie weer wordt omgebogen. Als iemand twee jaar geleden een negatieve review heeft geplaatst en daarna zijn er weer positieve berichten over uw bedrijf geplaatst is de kans groter dat de negatieve berichten minder gelezen worden.

Plaats geen nep reviews om uw imago op te krikken

Een fatale fout die u als bedrijf kunt maken is om zelf positieve berichten te posten of dit door anderen te laten doen terwijl hier geen grond voor is. Het valt erg op als er, na een aantal negatieve berichten op een review website, ineens een stortvloed aan positieve kritieken komt. Het is immers niet logisch dat uitgerekend uw bedrijf op een bepaalde dag ineens 30 positieve reviews krijgt. U bent veel meer gebaat bij reacties die terecht zijn, dan dat u een tekstbureau inschakelt om een voorraadje positieve reviews voor u te schrijven die u in recordtijd online zet.

Google kan meedogenloos zijn

Een probleem met een negatieve review is dat deze tot jaren na dato teruggevonden kan worden als mensen gaan zoeken met Google of een andere zoekmachine. Woorden als ‘klacht’ en ‘niet tevreden’ in combinatie met uw bedrijfsnaam leveren altijd resultaat op als er ooit over uw bedrijf is geklaagd. Gelukkig staat hier in veel gevallen een datum bij. Als de lezer goed oplet en ziet dat klachten dateren van 5 jaar geleden en dat er recent juist positieve berichten zijn geplaatst zal de schade daarvan niet zo groot zijn. Het is dus zaak om, als er klachten komen over uw bedrijf, deze zo snel mogelijk op te lossen en tevreden klanten te vragen om een reactie achter te laten op uw website of een website voor reviews.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

De klantenservice verplaatsen naar het buitenland

De klantenservice verplaatsen naar het buitenland

Het werven van medewerkers voor de klantenservice kan soms wel eens lastig zijn. Een redelijk grote groep mensen vindt dit werk niet echt leuk, omdat je regelmatig lastige mensen aan de telefoon krijgt en dat kan soms best lastig zijn. En dan is het natuurlijk ook nog zo dat mensen geschikt moeten zijn voor dit […]

Zo gebruikt u de online chat op uw website optimaal

Zo gebruikt u de online chat op uw website optimaal

Steeds meer bedrijven stappen over van telefonische klantenservice naar contact met hun klanten via een online chat. Er zijn klanten die dit niet prettig vinden, maar als u ervoor zorgt dat iemand die een bericht stuurt snel geholpen wordt dan is de kans groot dat uw klanten hun mening snel bijstellen. De maatschappij verandert, vooral […]

Bezuinigen op de klantenservice tijdens de coronacrisis

Bezuinigen op de klantenservice tijdens de coronacrisis

De coronapandemie heeft grote gevolgen voor veel ondernemers. Soms heeft u te maken met een gedwongen sluiting, soms met een sterk teruglopende omzet omdat klanten wegblijven ondanks dat uw bedrijf wel gewoon door draait. Hoe dan ook is de coronacrisis voor veel bedrijven een zware tijd. Ondanks dat de overheid bijspringt met steunmaatregelen kan dit […]

De grootste klantenservice ergernis: Het wachtmuziekje

De grootste klantenservice ergernis: Het wachtmuziekje

Veel telefooncentrales hebben de mogelijkheid om een ‘wachtmuziekje’ af te spelen als een klant in de wacht staat bij drukte. Veel bedrijven denken hier niet echt over na en laten het aan de leverancier van de telefooncentrale over om hiervoor een nietszeggend deuntje uit te zoeken. Meestal iets klassieks, want daar zitten doorgaans geen auteursrechten […]

Moet mijn klantenservice bereikbaar zijn tijdens feestdagen

Moet mijn klantenservice bereikbaar zijn tijdens feestdagen

Veel bedrijven zijn gesloten tijdens feestdagen zoals Kerst, Nieuwjaarsdag en Pasen. Maar steeds meer bedrijven besluiten om tijdens dit soort dagen toch bereikbaar te zijn voor hun klanten. Het hangt daarbij vaak van de aard van het bedrijf af of dit nodig is of niet. Als u een meubelzaak heeft dan wilt u natuurlijk open […]

Hoe regelt u de klantenservice via Twitter?

Hoe regelt u de klantenservice via Twitter?

Steeds meer bedrijven bieden verschillende opties aan hun klanten aan om de klantenservice te benaderen. De huidige jongere generatie is niet meer van het bellen. Velen hebben op hun mobiele telefoon slechts een beperkt aantal belminuten omdat alle contacten via andere kanalen worden gelegd. Denk aan WhatsApp, waar ook mee gebeld kan worden, en diensten […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl