• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Hoe belangrijk is een goed functionerende klantenservice?

Home / Klantenservice artikelen / Hoe belangrijk is een goed functionerende klantenservice?

Sommige bedrijven denken dat het niet zo belangrijk is om een goede klantenservice te hebben. Als er een vraag komt of een klacht dan wordt daar vaak ad-hoc op gereageerd. Dat kan op zich prima, als het gaat om een relatief klein bedrijf met  weinig klantcontacten. Maar als u per dag tientallen telefoontjes of berichten van klanten of mogelijke klanten krijgt dan is het zaak om deze klantcontacten goed te regelen. Vandaag de dag verwachten mensen op korte termijn antwoord, een reactietijd van meerdere werkdagen op een relatief eenvoudige vraag kan eigenlijk niet meer.

Hoe belangrijk is een goed functionerende klantenservice?

Hoe vul ik de klantenservice efficiënt in?

Hoe ruim de klantenservice bij jouw bedrijf beschikbaar moet zijn hangt sterk af van het soort bedrijf. Als u een belangrijke dienst levert, zoals gas, stroom of internet, dan is het belangrijk dat het bedrijf ruime openingstijden van de klantenservice heeft. In geval van een eventuele noodsituatie moet er altijd een mogelijkheid zijn om ook buiten kantooruren in contact te komen. Denk hierbij aan een gaslek, breuk van een waterleiding, stroomuitval of ernstige schade aan bijvoorbeeld een dak of beglazing. Maar als u een online kledingwinkel heeft dan is het natuurlijk niet nodig dat uw klanten ook ’s avonds om 23.00 uur nog bij de klantenservice terecht kunnen.

Goede bereikbaarheid bij klachten

In ieder bedrijf kan wat misgaan. Als dat bij uw bedrijf gebeurt, dan is het belangrijk om de klantenservice op te schalen. Wordt ’s morgens het ochtendblad niet bezorgd omdat de persen een storing hadden? Dan gaat dat extra telefoontjes opleveren. Verkoopt u artikelen die populair zijn met kerst, sinterklaas, Pasen of carnaval? Dan kunt u er op rekenen dat u meer telefoontjes krijgt rond de periode dat deze feestdagen worden gevierd. Houd hier rekening mee bij de bezetting van uw klantenservice.

Zorg voor deskundige mensen bij de klantenservice

Zorg ervoor dat uw klantenservice niet het ondergeschoven kindje van het bedrijf wordt. Ook hier horen mensen te werken die goed op de hoogte zijn zodat ze de klanten die contact opnemen adequaat kunnen helpen. Niets is zo irritant dan de klantenservice bellen en een medewerker te spreken te krijgen die zelfs de meest basale vragen niet kan beantwoorden. Een goede inwerkperiode is dan ook heel belangrijk. Zet iemand nooit zomaar achter de telefoon of achter een computer om de live chat af te handelen.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Klachtenafhandeling van ongewenste telefoontjes

Klachtenafhandeling van ongewenste telefoontjes

Het Bel-me-niet register is er niet voor niets. Hierin staan telefoonnummers van mensen die niet willen worden lastiggevallen met telefonische verkoop. Het begrip “telefonische verkoop” gaat verder dan het simpelweg aanbieden van een product. Ook als u iemand een abonnement wilt aanbieden of donateur wilt maken van een goed doel mag u in principe niet […]

De grootste klantenservice ergernis: Het wachtmuziekje

De grootste klantenservice ergernis: Het wachtmuziekje

Veel telefooncentrales hebben de mogelijkheid om een ‘wachtmuziekje’ af te spelen als een klant in de wacht staat bij drukte. Veel bedrijven denken hier niet echt over na en laten het aan de leverancier van de telefooncentrale over om hiervoor een nietszeggend deuntje uit te zoeken. Meestal iets klassieks, want daar zitten doorgaans geen auteursrechten […]

Hoeveel mensen staan er bij uw klantenservice in de wachtrij?

Hoeveel mensen staan er bij uw klantenservice in de wachtrij?

Een grote ergernis van bellers naar de klantenservice van een bedrijf of organisatie is wachten op contact met een fysiek persoon. Een prettig wachtmuziekje kan de pijn wat verzachten, maar de meeste mensen verliezen al na een paar minuten hun geduld. Heeft u enig idee hoeveel mensen er bij u gemiddeld ‘in de wacht’ staan? […]

Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?

Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?

Een medewerker bij de telefonische klantenservice moet niet alleen de juiste kennis hebben. Hij of zij moet ook een geschikte telefoonstem hebben. Niet iedereen voldoet aan dat criterium. Om te beginnen moet iemand duidelijk en rustig kunnen praten. Als een beller te woord wordt gestaan door iemand die halve woorden inslikt, of gewoon heel snel […]

Steeds meer bedrijven zijn niet meer telefonisch bereikbaar

Steeds meer bedrijven zijn niet meer telefonisch bereikbaar

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om geen telefonische klantenservice meer te hebben. Ze schakelen massaal over op online chat of contact via WhatsApp of een andere chatdienst. De reden daarvoor laat zich raden: Er hoeven geen mensen meer aan de telefoon te zitten en dus wordt er bespaard op personeelskosten. Natuurlijk moeten de vragen, klachten […]

Hoe zet ik mijn klantenservice in om klanten vast te houden?

Hoe zet ik mijn klantenservice in om klanten vast te houden?

De klantenservice krijgt niet alleen te maken met vragen en klachten. Als u een dienst op basis van een abonnement aanbiedt, dan kunnen er ook telefoontjes of vragen via andere kanalen binnenkomen over het opzeggen van het abonnement. Natuurlijk wilt u uw klanten graag behouden. U kunt de klantenservice hiervoor eenvoudig inzetten. Veel klanten zijn […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl