• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Hoe belangrijk is een goed functionerende klantenservice?

Home / Klantenservice artikelen / Hoe belangrijk is een goed functionerende klantenservice?

Sommige bedrijven denken dat het niet zo belangrijk is om een goede klantenservice te hebben. Als er een vraag komt of een klacht dan wordt daar vaak ad-hoc op gereageerd. Dat kan op zich prima, als het gaat om een relatief klein bedrijf met  weinig klantcontacten. Maar als u per dag tientallen telefoontjes of berichten van klanten of mogelijke klanten krijgt dan is het zaak om deze klantcontacten goed te regelen. Vandaag de dag verwachten mensen op korte termijn antwoord, een reactietijd van meerdere werkdagen op een relatief eenvoudige vraag kan eigenlijk niet meer.

Hoe belangrijk is een goed functionerende klantenservice?

Hoe vul ik de klantenservice efficiënt in?

Hoe ruim de klantenservice bij jouw bedrijf beschikbaar moet zijn hangt sterk af van het soort bedrijf. Als u een belangrijke dienst levert, zoals gas, stroom of internet, dan is het belangrijk dat het bedrijf ruime openingstijden van de klantenservice heeft. In geval van een eventuele noodsituatie moet er altijd een mogelijkheid zijn om ook buiten kantooruren in contact te komen. Denk hierbij aan een gaslek, breuk van een waterleiding, stroomuitval of ernstige schade aan bijvoorbeeld een dak of beglazing. Maar als u een online kledingwinkel heeft dan is het natuurlijk niet nodig dat uw klanten ook ’s avonds om 23.00 uur nog bij de klantenservice terecht kunnen.

Goede bereikbaarheid bij klachten

In ieder bedrijf kan wat misgaan. Als dat bij uw bedrijf gebeurt, dan is het belangrijk om de klantenservice op te schalen. Wordt ’s morgens het ochtendblad niet bezorgd omdat de persen een storing hadden? Dan gaat dat extra telefoontjes opleveren. Verkoopt u artikelen die populair zijn met kerst, sinterklaas, Pasen of carnaval? Dan kunt u er op rekenen dat u meer telefoontjes krijgt rond de periode dat deze feestdagen worden gevierd. Houd hier rekening mee bij de bezetting van uw klantenservice.

Zorg voor deskundige mensen bij de klantenservice

Zorg ervoor dat uw klantenservice niet het ondergeschoven kindje van het bedrijf wordt. Ook hier horen mensen te werken die goed op de hoogte zijn zodat ze de klanten die contact opnemen adequaat kunnen helpen. Niets is zo irritant dan de klantenservice bellen en een medewerker te spreken te krijgen die zelfs de meest basale vragen niet kan beantwoorden. Een goede inwerkperiode is dan ook heel belangrijk. Zet iemand nooit zomaar achter de telefoon of achter een computer om de live chat af te handelen.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Gebruik van beeldcontact bij de klantenservice

Gebruik van beeldcontact bij de klantenservice

Contact tussen klanten en een bedrijf via de klantenservice gaat meestal via de telefoon of via chat of e-mail. Daarbij wordt in vrijwel alle gevallen uitsluitend gebruik gemaakt van tekst. Dat kan soms lastig zijn. Een klant moet in zo’n geval goed kunnen uitleggen wat er aan de hand is en de medewerker moet in […]

5 tips voor goed klantcontact aan de telefoon

5 tips voor goed klantcontact aan de telefoon

Telefonisch contact met klanten is één van de meest directe manieren van communiceren. Met deze 5 tips kunt u ervoor zorgen dat deze gesprekken positief verlopen en de beller het idee heeft dat er serieus naar hem is geluisterd. 1. Zo neemt u de telefoon op Als u de telefoon opneemt, zorg dan dat u […]

Wat kunt u doen als uw klantenservice negatief in het nieuws komt?

Wat kunt u doen als uw klantenservice negatief in het nieuws komt?

Vandaag de dag is negatieve publiciteit over uw bedrijf soms in een minuut online gezet. Iedereen kan immers op sociale media een bericht plaatsen waarin ze hun gal spuwen over uw bedrijf of over uw klantenservice. Als u een dergelijk bericht tegenkomt op Facebook, Twitter of Instagram is he zaak om hier weloverwogen op te […]

De beste tips voor de telefonist

De beste tips voor de telefonist

Het klinkt misschien als een open deur, maar het is erg belangrijk dat degene die aan de telefoon zit bij de klantenservice goed te verstaan is. Een mompelende telefoniste die haar zinnen maar half afmaakt is erg irritant. Als een beller steeds alleen maar “mom” of “ogenbl” hoort in plaats van “Een momentje/ogenblik alstublieft” dan […]

Hoe gaat u om met notoire klagers?

Hoe gaat u om met notoire klagers?

Ieder bedrijf kent ze wel: De notoire klagers. Van die mensen die al aan hun stem worden herkend als ze bellen nog voordat ze hun naam hebben genoemd. Klanten waarvoor u niets goed kunt doen en die u alleen maar bellen omdat ze dat “leuk” vinden. Ze hebben vaak klachten waarvan ze zelf ook wel […]

Hoe regelt u de klantenservice via Twitter?

Hoe regelt u de klantenservice via Twitter?

Steeds meer bedrijven bieden verschillende opties aan hun klanten aan om de klantenservice te benaderen. De huidige jongere generatie is niet meer van het bellen. Velen hebben op hun mobiele telefoon slechts een beperkt aantal belminuten omdat alle contacten via andere kanalen worden gelegd. Denk aan WhatsApp, waar ook mee gebeld kan worden, en diensten […]

Copyright © 2022 · nummerklantenservice.nl