• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Gebruik van beeldcontact bij de klantenservice

Home / Klantenservice artikelen / Gebruik van beeldcontact bij de klantenservice

Contact tussen klanten en een bedrijf via de klantenservice gaat meestal via de telefoon of via chat of e-mail. Daarbij wordt in vrijwel alle gevallen uitsluitend gebruik gemaakt van tekst. Dat kan soms lastig zijn. Een klant moet in zo’n geval goed kunnen uitleggen wat er aan de hand is en de medewerker moet in sommige gevallen maar raden of hij op het goede spoor zit met een reactie. Zeker bij technische problemen kan het soms best lastig zijn om op afstand hulp te bieden als beide  partijen niet kunnen zien wat er op locatie aan de hand is.

Gebruik van beeldcontact bij de klantenservice

Beelden kunnen zeer verhelderend zijn

Door te videochatten met een klant kunt u als bedrijf in een aantal gevallen een snelle reactie geven op een vraag of probleem. U kunt een klant bijvoorbeeld laten zien in welke aansluiting een kabel moet worden gestoken om een apparaat goed te laten werken. Een klant kan het bedrijf laten zien wat er gebeurt als hij een apparaat inschakelt wat niet goed werkt. Zo kan in veel gevallen veel sneller een oplossing worden geboden dan wanneer er alleen met tekst wordt gecommuniceerd en er misschien meerdere keren om verduidelijking moet worden gevraagd.

Hoe integreert u op een juiste wijze beeldcommunicatie bij de klantenservice?

Als u beeldcommunicatie wilt inzetten voor de klantenservice is het natuurlijk wel belangrijk om dit vooraf tegen de klant te zeggen. Als u tijdens een telefoongesprek ineens overschakelt op video dan kan dat een schrikreactie tot gevolg hebben. Vertel de klant in dat geval eerst wat de bedoeling is en leg uit dat meekijken via video het probleem sneller kan oplossen. Respecteer het uiteraard als een klant een videogesprek weigert, sommige mensen ervaren dit nu eenmaal als een inbreuk op hun privacy.

Ga zorgvuldig om met verzameld beeldmateriaal

Net zoals opgenomen telefoongesprekken van de klantenservice, kunt u natuurlijk ook beeldmateriaal voor trainingsdoeleinden gebruiken. Ga hier echter wel zorgvuldig mee om en houd in de gaten dat het risico groter is dat u de regels in de AVG hiermee overtreedt. Het is dan ook belangrijk om duidelijke regels en richtlijnen op te stellen voor de medewerkers en de organisatie alvorens u videomateriaal gaat gebruiken bij de klantenservice. Doet u dat niet dan kunt u, als een klant niet tevreden is over de dienstverlening en hierover een klacht indient, een boete krijgen van de autoriteiten als u de regels omtrent privacy niet correct heeft nageleefd.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Wat doet uw klantenservice naar aanleiding van het Corona virus?

Wat doet uw klantenservice naar aanleiding van het Corona virus?

De uitbraak van het Corona virus eind 2019 en zijn oversteek naar Europa in februari heeft nogal wat  teweeg gebracht. Veel bedrijven maken zich zorgen. Niet alleen over hun omzet die daalt, maar ook over de inzetbaarheid van personeel. Want als u nu een grote klantenservice heeft met tientallen lijnen, hoe moet die draaiend worden […]

Kan een bedrijf nog zonder klantenservice?

Kan een bedrijf nog zonder klantenservice?

Eigenlijk heeft vrijwel ieder bedrijf dat landelijk bekend is een klantenservice. Zeker in deze tijd waarin mensen op verschillende manieren willen kunnen communiceren is het belangrijk om goed bereikbaar te zijn, het liefst op verschillende manieren. Een klantenservice hebben is dan ook erg belangrijk. Als u als bedrijf niet bereikbaar bent als klanten vragen of […]

Moet mijn klantenservice ook bereikbaar zijn tijdens feestdagen?

Moet mijn klantenservice ook bereikbaar zijn tijdens feestdagen?

De feestdagen worden steeds minder ‘heilig’ als het gaat om een vrije dag. De horeca was altijd al open en draait juist deze dagen een top omzet. Maar nu gaan ook steeds meer winkels overstag. Klanten vinden het niet meer van deze tijd dat ze op Eerste Kerstdag of Hemelvaartsdag geen boodschappen kunnen doen. Het […]

Eenduidig beleid bij de klantenservice

Eenduidig beleid bij de klantenservice

Het is erg belangrijk om bij de klantenservice een eenduidig beleid te hanteren. Natuurlijk kan een medewerker de vrijheid hebben om een klant op een bepaalde manier tegemoet te komen in een specifieke situatie. Maar als het beleid is dat bij een retour geen geld wordt teruggegeven dan moet het niet zo zijn dat de […]

Hoe zet ik mijn klantenservice in om klanten vast te houden?

Hoe zet ik mijn klantenservice in om klanten vast te houden?

De klantenservice krijgt niet alleen te maken met vragen en klachten. Als u een dienst op basis van een abonnement aanbiedt, dan kunnen er ook telefoontjes of vragen via andere kanalen binnenkomen over het opzeggen van het abonnement. Natuurlijk wilt u uw klanten graag behouden. U kunt de klantenservice hiervoor eenvoudig inzetten. Veel klanten zijn […]

Het belang van een FAQ pagina op uw website

Het belang van  een FAQ pagina op uw website

Natuurlijk staat uw klantenservice team altijd klaar voor bellende of e-mailende klanten. Maar u kunt deze medewerkers veel werk uit handen nemen door uw website te voorzien van een pagina met veel gestelde vragen, ook wel FAQ (Frequently Asked Questions) genoemd. Door zo’n pagina op uw website te hebben en deze ook nog eens gemakkelijk […]

Copyright © 2022 · nummerklantenservice.nl