• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

De klantenservice verplaatsen naar het buitenland

Home / Klantenservice artikelen / De klantenservice verplaatsen naar het buitenland

Het werven van medewerkers voor de klantenservice kan soms wel eens lastig zijn. Een redelijk grote groep mensen vindt dit werk niet echt leuk, omdat je regelmatig lastige mensen aan de telefoon krijgt en dat kan soms best lastig zijn. En dan is het natuurlijk ook nog zo dat mensen geschikt moeten zijn voor dit werk en dat is ook lang niet iedereen. Wanneer u gaat werven voor de klantenservice dan zult u dus misschien merken dat er zich weliswaar voldoende kandidaten melden, maar daar moet dan ook nog maar net de geschikte persoon tussen zitten.
De klantenservice verplaatsen naar het buitenland

Maak de baan van klantenservice medewerker aantrekkelijk

Steeds meer (vooral grote) bedrijven kiezen ervoor om het kantoor van hun klantenservice naar het buitenland te verplaatsen. Het callcenter is dan niet meer gevestigd in een verlaten kantoorpand op een industrieterrein in een onbeduidende stad, maar in een gezellige kustplaats in Spanje of een ander zonnig land. Medewerkers die solliciteren worden dus verondersteld te emigreren naar de nieuwe werklocatie. Zij vallen onder de arbeidsvoorwaarden van het desbetreffende land en maken dus ook gebruik van de sociale voorzieningen van het land van vestiging. Natuurlijk hoeven de medewerkers dit werk niet de rest van hun leven te doen, maar als iemand het prettig vindt om een aantal jaren in het buitenland te werken dan is dit een unieke kans.

De klant merkt er niets van

Uw klanten merken er uiteraard niets van dat ze een medewerker aan de telefoon hebben die in het buitenland zit. Zij bellen gewoon een telefoonnummer in Nederland en betallen ook de kosten die daarbij horen volgens hun belabonnement. Zij worden natuurlijk ook gewoon in het Nederlands te woord gestaan want de medewerkers die zij aan de lijn krijgen zijn Nederlanders. Voor de service aan de klanten maakt het dus helemaal niets uit. Zij kunnen met al hun vragen en problemen over een bedrijf gewoon terecht en die worden als het goed is ook adequaat en snel opgelost. Dat de klantenservice medewerker niet op het hoofdkantoor van het bedrijf in Nederland zit maakt daarvoor geen verschil.

Aantrekkelijke baan vooral voor jongeren

Vooral jongeren vinden het aantrekkelijk om dit werk te doen. Na afloop van je shift je zwembroek aantrekken en even lekker een paar uurtjes op het strand liggen is immers voor lang niet iedereen weggelegd. Soms doen mensen dit werk tijdens een tussenjaar na de middelbare school in aanloop naar een vervolgstudie. Maar er zijn ook medewerkers die het zo goed bevalt dat ze meerdere jaren op deze manier in het buitenland werkzaam zijn. Een mooie ervaring voor later en voor het bedrijf een klantenservice die optimaal functioneert met gekwalificeerde medewerkers.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Wat u zeker niet tegen een boze klant moet zeggen

Wat u zeker niet tegen een boze klant moet zeggen

De klantenservice krijgt soms te maken met boze klanten. Dat is niet leuk, maar soms is het niet e voorkomen. Soms is een klant terecht boos, soms ook niet. Het is zaak om in ieder geval altijd professioneel te blijven. Een medewerker die vrolijk terug gaat schelden maakt niet bepaald een vakbekwame indruk. Als de […]

Wat kan een bedrijf leren van de klantenservice?

Wat kan een bedrijf leren van de klantenservice?

De klantenservice kan voor een bedrijf heel nuttige informatie opleveren. Niet alleen kan er worden geïnventariseerd over welk punt de meeste klachten binnenkomen. Ook kan een bedrijf lering trekken uit klachten en ervoor proberen te zorgen dat deze niet meer voorkomen. Maar ook kun je als leidinggevende beoordelen of je medewerkers hun werk als klantenservice […]

Wat moet er gebeuren als de klantenservice niet goed functioneert?

Wat moet er gebeuren als de klantenservice niet goed functioneert?

Het kan gebeuren dat u een wijziging doorvoert in de wijze waarop de klantenservice wordt afgehandeld en dat blijkt dat deze niet goed werkt. Stel dat u besluit om de klantenservice uit te besteden aan een extern bedrijf. Dit kan goed uitpakken, maar het kan ook gebeuren dat het binnen een paar weken klachten regent. […]

Nieuwe vormen van klantenservice

Nieuwe vormen van klantenservice

De voortschrijdende technologische ontwikkelingen zorgen ervoor dat u steeds meer mogelijkheden krijgt om uw klanten te woord te staan. Kon dat vroeger alleen per brief of telefoon en later per fax, vandaag de dag zijn er talloze andere mogelijkheden. Wilt u gebruik maken van deze opties dan is het wel zaak om dit goed te […]

De sociale functie van de klantenservice

De sociale functie van de klantenservice

Medewerkers van de klantenservice hebben vaak ongewild een sociale functie. Er zijn mensen die de klantenservice bellen, niet omdat ze specifiek een vraag of probleem hebben met het desbetreffende bedrijf, maar omdat ze eenzaam zijn of aandacht willen vragen voor een probleem waar ze mee te maken hebben. Het is belangrijk om als medewerker van […]

De klantenservice medewerker is soms net een sociaal werker

De klantenservice medewerker is soms net een sociaal werker

Iedere instantie maakt het mee: mensen die de klantenservice bellen met een heel andere reden dan een vraag of klacht over de producten of diensten van het desbetreffende bedrijf. De voornaamste reden is dat de beller een luisterend oor zoekt of zelfs een schreeuw om hulp wil uiten. De vraag is alleen: Hoe herkent een […]

Copyright © 2022 · nummerklantenservice.nl