• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

De klantenservice verplaatsen naar het buitenland

Home / Klantenservice artikelen / De klantenservice verplaatsen naar het buitenland

Het werven van medewerkers voor de klantenservice kan soms wel eens lastig zijn. Een redelijk grote groep mensen vindt dit werk niet echt leuk, omdat je regelmatig lastige mensen aan de telefoon krijgt en dat kan soms best lastig zijn. En dan is het natuurlijk ook nog zo dat mensen geschikt moeten zijn voor dit werk en dat is ook lang niet iedereen. Wanneer u gaat werven voor de klantenservice dan zult u dus misschien merken dat er zich weliswaar voldoende kandidaten melden, maar daar moet dan ook nog maar net de geschikte persoon tussen zitten.
De klantenservice verplaatsen naar het buitenland

Maak de baan van klantenservice medewerker aantrekkelijk

Steeds meer (vooral grote) bedrijven kiezen ervoor om het kantoor van hun klantenservice naar het buitenland te verplaatsen. Het callcenter is dan niet meer gevestigd in een verlaten kantoorpand op een industrieterrein in een onbeduidende stad, maar in een gezellige kustplaats in Spanje of een ander zonnig land. Medewerkers die solliciteren worden dus verondersteld te emigreren naar de nieuwe werklocatie. Zij vallen onder de arbeidsvoorwaarden van het desbetreffende land en maken dus ook gebruik van de sociale voorzieningen van het land van vestiging. Natuurlijk hoeven de medewerkers dit werk niet de rest van hun leven te doen, maar als iemand het prettig vindt om een aantal jaren in het buitenland te werken dan is dit een unieke kans.

De klant merkt er niets van

Uw klanten merken er uiteraard niets van dat ze een medewerker aan de telefoon hebben die in het buitenland zit. Zij bellen gewoon een telefoonnummer in Nederland en betallen ook de kosten die daarbij horen volgens hun belabonnement. Zij worden natuurlijk ook gewoon in het Nederlands te woord gestaan want de medewerkers die zij aan de lijn krijgen zijn Nederlanders. Voor de service aan de klanten maakt het dus helemaal niets uit. Zij kunnen met al hun vragen en problemen over een bedrijf gewoon terecht en die worden als het goed is ook adequaat en snel opgelost. Dat de klantenservice medewerker niet op het hoofdkantoor van het bedrijf in Nederland zit maakt daarvoor geen verschil.

Aantrekkelijke baan vooral voor jongeren

Vooral jongeren vinden het aantrekkelijk om dit werk te doen. Na afloop van je shift je zwembroek aantrekken en even lekker een paar uurtjes op het strand liggen is immers voor lang niet iedereen weggelegd. Soms doen mensen dit werk tijdens een tussenjaar na de middelbare school in aanloop naar een vervolgstudie. Maar er zijn ook medewerkers die het zo goed bevalt dat ze meerdere jaren op deze manier in het buitenland werkzaam zijn. Een mooie ervaring voor later en voor het bedrijf een klantenservice die optimaal functioneert met gekwalificeerde medewerkers.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Tot op welke hoogte is de klant koning?

Tot op welke hoogte is de klant koning?

De klant is koning, luidt het gezegde. Maar sommige klanten verdienen die titel zeker niet. Mensen worden steeds mondiger, vinden al vrij snel dat ze in hun recht staan. Maar dat is natuurlijk lang niet altijd zo. Het is daarom als bedrijf belangrijk dat er duidelijke afspraken zijn in hoeverre klanten tegemoet gekomen worden als […]

Wat u zeker niet tegen een boze klant moet zeggen

Wat u zeker niet tegen een boze klant moet zeggen

De klantenservice krijgt soms te maken met boze klanten. Dat is niet leuk, maar soms is het niet e voorkomen. Soms is een klant terecht boos, soms ook niet. Het is zaak om in ieder geval altijd professioneel te blijven. Een medewerker die vrolijk terug gaat schelden maakt niet bepaald een vakbekwame indruk. Als de […]

Hoe gaat uw bedrijf om met klachten op Klacht.nl?

Hoe gaat uw bedrijf om met klachten op Klacht.nl?

Als er online over uw bedrijf geklaagd wordt kan dat vervelende gevolgen hebben voor uw bedrijf. Terecht of onterecht, 1 klacht kan soms al voldoende zijn om uw reputatie grote schade toe te brengen. De klacht blijft namelijk altijd vindbaar via Google, ook al is het incident inmiddels tien jaar of langer geleden. Het is […]

Een man of een vrouw aan de telefoon bij de klantenservice?

Een man of een vrouw aan de telefoon bij de klantenservice?

Het mag geen verschil maken of een klant bij de klantenservice door een man of een vrouw te woord wordt gestaan. Bij het aannemen van medewerkers mag u immers geen onderscheid maken op basis van geslacht. Maar toch maakt het wel degelijk verschil of een klant bij het bellen naar de klantenservice een man of […]

Hoe ver gaat de beleefdheid van de klantenservice?

Hoe ver gaat de beleefdheid van de klantenservice?

Natuurlijk geldt het gezegde “de klant is koning”. Maar moet de klant altijd zijn zin krijgen of zijn er grenzen. Natuurlijk instrueert u uw klantenservice medewerkers dat zij altijd beleefd en behulpzaam moeten zijn als ze klanten te woord staan. Maar wat als die klant zodra hij verbinding heeft met een medewerker meteen begint te […]

Steeds meer bedrijven zijn niet meer telefonisch bereikbaar

Steeds meer bedrijven zijn niet meer telefonisch bereikbaar

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om geen telefonische klantenservice meer te hebben. Ze schakelen massaal over op online chat of contact via WhatsApp of een andere chatdienst. De reden daarvoor laat zich raden: Er hoeven geen mensen meer aan de telefoon te zitten en dus wordt er bespaard op personeelskosten. Natuurlijk moeten de vragen, klachten […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl