• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

De beste tips voor de telefonist

Home / Klantenservice artikelen / De beste tips voor de telefonist

Het klinkt misschien als een open deur, maar het is erg belangrijk dat degene die aan de telefoon zit bij de klantenservice goed te verstaan is. Een mompelende telefoniste die haar zinnen maar half afmaakt is erg irritant. Als een beller steeds alleen maar “mom” of “ogenbl” hoort in plaats van “Een momentje/ogenblik alstublieft” dan voelt u zich niet echt serieus genomen. Maar er zijn meer dingen waar een telefonist bij de klantenservice op kan letten om het contact prettig te laten verlopen.

De beste tips voor de telefonist

Heeft u een momentje?

Als het erg druk is aan de telefoon is er tegenwoordig meestal een wachtrijsysteem en krijgt de beller niet eerst een telefoniste aan de lijn. Als dit bij uw centrale niet geregeld is en de telefoniste moet mensen zelf in de wacht zetten als het druk is, dan is het belangrijk dat zij vraagt of mensen willen wachten en ze niet klakkeloos in de wacht zet. De opmerking “heeft u een moment geduld?” is een vraag en op een vraag moet een antwoord komen. Misschien wil de klant wel niet wachten en liever later terugbellen. Met andere woorden: Handel ook de wachtrij netjes af en sta mensen fatsoenlijk te woord.

Concentreer u op uw werk

Aan de telefoon zitten bij de klantenservice is een verantwoordelijke taak. U bent het visitekaartje van het bedrijf. Laat u dus niet afleiden tijdens het werk. Niets is zo storend als een telefoniste die de telefoon opneemt terwijl ze over haar schouder nog snel een collega een prettig weekend wenst of nog even een gesprek met iemand aan de balie afmaakt. Zorg ook dat er geen achtergrondgeluiden hoorbaar zijn. Dat u tijdens het werk graag naar de radio luistert is prima, maar de klant verdient al uw aandacht en hoort daar dus niet mee te worden lastiggevallen.

Zorg dat u op tijd present bent

Als de klantenservice vanaf 9.00 uur bereikbaar is, zorg er dan voor dat de automatische telefoonbeantwoorder er ook echt op dat tijdstip vanaf gehaald wordt. Er kunnen klanten zijn die op hun horloge zitten te kijken omdat ze een dringende vraag hebben. Als de klantenservice dan pas om vijf over negen de telefoon opneemt omdat de medewerker eerst nog even naar het toilet moest of een kop koffie ging halen dan is de klant bij voorbaat al geïrriteerd en loopt u dus als klantenservice al een stap achter.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Hoe regelt u de klantenservice via Twitter?

Hoe regelt u de klantenservice via Twitter?

Steeds meer bedrijven bieden verschillende opties aan hun klanten aan om de klantenservice te benaderen. De huidige jongere generatie is niet meer van het bellen. Velen hebben op hun mobiele telefoon slechts een beperkt aantal belminuten omdat alle contacten via andere kanalen worden gelegd. Denk aan WhatsApp, waar ook mee gebeld kan worden, en diensten […]

Wat kunt u doen als uw klantenservice negatief in het nieuws komt?

Wat kunt u doen als uw klantenservice negatief in het nieuws komt?

Vandaag de dag is negatieve publiciteit over uw bedrijf soms in een minuut online gezet. Iedereen kan immers op sociale media een bericht plaatsen waarin ze hun gal spuwen over uw bedrijf of over uw klantenservice. Als u een dergelijk bericht tegenkomt op Facebook, Twitter of Instagram is he zaak om hier weloverwogen op te […]

Wat kan een bedrijf leren van de klantenservice?

Wat kan een bedrijf leren van de klantenservice?

De klantenservice kan voor een bedrijf heel nuttige informatie opleveren. Niet alleen kan er worden geïnventariseerd over welk punt de meeste klachten binnenkomen. Ook kan een bedrijf lering trekken uit klachten en ervoor proberen te zorgen dat deze niet meer voorkomen. Maar ook kun je als leidinggevende beoordelen of je medewerkers hun werk als klantenservice […]

Klantenservice in verschillende talen, wat zijn de aandachtspunten?

Klantenservice in verschillende talen, wat zijn de aandachtspunten?

Als u een internationaal bedrijf heeft met klanten in verschillende landen dan is het natuurlijk heel klantvriendelijk om de klantenservice in meerdere talen aan te bieden. De meest gekozen tweede taal naast Nederlands is uiteraard het Engels. Daarnaast zijn er bedrijven die hun klanten in het Duits, Frans of Spaans te woord staan indien gewenst. […]

De klant is koning, maar niet in alle gevallen

De klant is koning, maar niet in alle gevallen

Bij de klantenservice geldt over het algemeen dat de klant koning is. Medewerkers van de klantenservice wordt geleerd dat ze onder alle omstandigheden beleefd moeten blijven en de klant een oplossing moeten bieden voor het probleem dat hij heeft. Maar er zijn natuurlijk wel uitzonderingen op die regel. Als u van uw klantenservice medewerkers verlangt […]

Hoe houd ik mijn klanten binnenboord als ze willen opzeggen?

Hoe houd ik mijn klanten binnenboord als ze willen opzeggen?

Klanten lijken vandaag de dag een stuk minder trouw dan vroeger. Was iemand vroeger klant bij een energiemaatschappij dan bleef hij dat vaak jaren. Vandaag de dag heeft vrijwel iedereen internet en wordt voortdurend geprikkeld om te zoeken naar de goedkoopste aanbieder en direct online over te stappen. Dat wordt vaak ook nog heel makkelijk […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl